‘Luceferian Towers’, de making of van een groots werk…

Fascinerend toch, volgen hoe een kunstwerk ontstaat. Al zeker wanneer het een groots opgezette sculptuur betreft. Na negen maanden legde Greet Desal de laatste hand aan ‘Luceferian Towers’, een werk dat los is gebaseerd op ‘De Kruisoprichting’ van Rubens, en waarin de traditioneel geworden thema’s van Greet Desal in verschijnen: de mens in relatie tot de natuur, en de machtsverhoudingen tussen de mensen. Door zich te baseren op de kruisoprichting voegt ze hier een expliciet een religieuze dimensie aan toe, al is ze niet noodzakelijk Christelijk ingesteld

“When I was a child, I went to Catholic schools and had to go to church. I didn’t understand most of the things the priest said in front; he was talking to me in riddles. I have the same feeling when I hear politicians talk. Religions as we know them, connect locally but divide at world level. While I had to sit there, I studied the paintings and sculptures that adorned the church. In a lot of my works, I use the language of Catholicism to tell about my faith—the belief in nature. If mother earth were the god of us all, we could give her the much needed respect she needs right now”, vertelde ze aan On art and aesthetics, in een zeldzaam interview.

Geniet even mee van het ontstaan van het werk:

 

Author: The ArtCouch

Share This Post On

4 Comments

    • uiteraard, Greet! 😉

      Post a Reply

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Deel dit artikel op